Monday, July 14, 2008

Lawatan Benchmarking 5S ke UTM, Skudai.

Salam kepada semua warga UiTM kampus Bandaraya Johor Bahru. Pertama sekali saya ingin meminta maaf kerana lambat untuk mengemaskini blog UiTM ini. Disebabkan pada masa itu kita semua sibuk mengendalikan sesi MMS. Tambahan pula, pihak perpustakaan sibuk dalam memproses buku yang banyak.

Pada 19 Jun 2008, Kelab 5S UiTM telah mengadakan satu lawatan benchmarking ke Universiti Teknologi Malaysia di Skudai. Seramai 17 peserta terlibat didalam lawatan ini. Sebagai pengenalan, lawatan benchmarking merupakan salah satu aktiviti yang dilakukan untuk tujuan penambahbaikkan kepada sesebuah organisasi. Hal ini kerana, banyak idea atau amalan yang baik di tempat lain boleh diaplikasikan di dalam organisasi sendiri. Secara tidak langsung, lawatan benchmarking ini dapat meningkatkan kecekapan dan keberkesanan produktiviti organisasi di sini.

Lokasi lawatan adalah Universiti Teknologi Malaysia. Ini kerana ia diantara universiti yang pernah memenangi anugerah dalam program 5S antara universiti di Malaysia. Universiti Teknologi Malaysia juga antara universiti yang aktif dalam program 5S. Pemilihan Universiti Teknologi Malaysia sebagai tempat lawatan adalah kerana lokasi universiti berkenaan yang berdekatan dengan Kampus Bandaraya Johor Bahru serta tidak mengambil masa yang lama untuk ke sana.

Lawatan ini dipengerusikan oleh Cik Nurhuda Bte Jaafar dan En. Idris Bin Muhammad sebagai penasihat. Tahniah diucapkan kepada semua yang terlibat mengendalikan lawatan ini. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar dan mencapai objektif lawatan.

Menandatangani buku pelawat

Cenderahati daripada UiTM JB kepada Bahagian Bendahari UTM

Taklimat dari pada pihak Bendahari, UTM.


Gambar-gambar semasa lawatan


Ucapan terima kasih juga kepada pihak Universiti Teknologi Malaysia, Skudai kerana sudi menerima lawatan kami.

No comments: