Monday, May 26, 2008

Kursus Pemantapan Personaliti Staf Terbilang @ Desaru Golden Beach Hotel 2008

Assalamualaikum,


Berlalu sudah kursus Pemantapan Personaliti Staf Terbilang di Desaru Golden Beach Hotel pada 23-25 Mei 2008 lepas. Saya percaya kesemua peserta berpuas hati dengan kursus ini dan pastinya sedikit sebanyak memberi satu motivasi kepada diri dan memberi kesedaran terhadap kualiti dan budaya kerja organisasi. Semangat setia kawan dan amalan muhibbah staf berpesonaliti terbilang boleh meningkatkan kecemerlangan bagi sesebuah organisasi.

Kursus ini diadakan bagi menggalakkan kakitangan dalam menghayati dan mempraktikkan amalan-amalan yang boleh meningkatkan kecemerlangan organisasi. Selain itu turut memberi kesedaran yang tinggi terhadap dasar kualiti budaya kerja disamping memberi pendedahan tentang kepelbagaian pendekatan di dalam meningkatkan kesejahteraan psikologi. Kursus ini menyemai semangat setia kawan dan kerja berkumpulan untuk mengatasi apa jua masalah. Ini lah budaya dan nilai-nilai dalam kehidupan didalam sesebuah organisasi yang cemerlang dan terbilang.



Antara program dan aktiviti semasa kursus berkenaan:-


sesi taklimat kursus dan "ice breaking" oleh Pn. Izzah dan En. Saiful

Senaman pagi oleh En. Aizuddin dan Cik Nurfaezah

Kumpulan Deep Purple yang diketuai oleh En. Ahmad Nazrul

Kumpulan Mantap! diketuai oleh Puan Yulie

Kumpulan Dynamic yang diketuai oleh En Noin

Kumpulan D' Egg yang diketuai oleh En. Hisyam

Kumpulan The Matrix yang diketuai oleh Cik Raziah

Prof. Dr Haji Mohd Kamil turut turun padang menyertai sukaneka.

Acara "King Kong Walk"

Acara Sand Treasure

Majlis penyampaian hadiah kepada kumpulan yang menang mengikut ketagori masing-masing oleh Pengarah Prof. Dr Haji Mohd Kamil

Anugerah individu staf terbilang dimenangi oleh En. Noin. Syabas!

Ucapan dari Pengarah, Prof. Dr Haji Muhd Kamil mengenai Kursus Pemantapan Personaliti Staf Terbilang.


Ucapan penutup oleh Koordinator kampus kita Dr. Haji Ahmad Che Yaakob dan penyampai sijil kepada peserta-peserta program.


"Job is fun! Job is enjoyable! We are power worker! Challenge! Challenge! Challenge!!!"



Alhamdulillah segala program berjalan lancar tanpa sebarang masalah yang serius dan mencapai objektifnya. Syabas diucapkan kepada Encik Hisyam sebagai pengerusi majlis dan AJK kursus ini yang bekerja keras untuk memastikan kursus ini dijalankan dengan jayanya. Tidak lupa juga ucapan terima kasih kepada Pengarah kita Prof. Dr Haji Muhd Kamil Bin Ibrahim kerana sudi bersama kami selama 2 hari.

No comments: